perjantai 26. marraskuuta 2010

Raja

Minulla on näkymätön raja
jota en ylitä

Yllytän itseäni
tekemään uhkarohkean, huimapäisen hypyn
rajan toiselle puolelle
Sieltä minä heilutan ja huiskutan
hymyilen ja huutelen
"Hei, täällä minä olen"
Ja palaan nopeasti takaisin

Minulla on raja
joka on ja pysyy
Se on minun turvani
Se on minun esteeni
Sen sisällä on pehmoista ja turvallista
mutta minä haluan ulos
ulos, ulos, ulos
tuulettumaan
tuntemaan huiman rohkeuden
adrenaliinisuihkun

Minä istun rajan sisäpuolella
Peilikuvani on ulkona
katselee minua ja ilkkuu
Mamis, mamis

Olkoon
Olkoon niin
Raja on ja pysyy
Joskus minä vielä teen sen ja näytän
kuinka hurja minä olen
Mutta nyt
Täällä on niin ihanan pehmoista

* Runotorstain 186. haaste sanasta raja. Runotorstain runot ovat ajatuksenvirtaa, jota ei ole muokattu, käsitelty tai harkittu.

2 kommenttia:

  1. Omalta mukavuusalueelta on niin vaikeaa poistua.

    VastaaPoista
  2. Näinhän se on. Monesti sitä yrittää, mutta silti sinne palaa aina takaisin. Ehkä kuitenkin kokemusta rikkaampana.

    VastaaPoista